Вы тут

Як папулярызуюцца беларускія брэнды ў Паднябеснай


Кітай — другая эканоміка ў свеце, адзін з лідараў па імпарце тавараў. Прычым патрэбнасць у замежнай прадукцыі ў краіне з насельніцтвам каля 1,4 млрд пастаянна расце. Усё больш папулярнымі ў Паднябеснай становяцца беларускія тавары, асабліва мяса-малочная прадукцыя. Дзве краіны наладзілі стратэгічнае партнёрства, і нядзіўна, што Беларусь была запрошана для ўдзелу ў першай кітайскай міжнародной выстаўцы імпартных тавараў і паслуг «Імпарт Экспа», якая пройдзе ў Шанхаі з 5 па 10 лістапада. Арганізатарам беларускай экспазіцыі выступае Нацыянальны цэнтр маркетынгу Міністэрства замежных спраў. Дырэктар цэнтра Валерый Садоха расказаў карэспандэнту БелТА аб удзеле беларускіх прадпрыемстваў у выстаўцы і іншых спасобах пашырэння экспарту тавараў і паслуг у Кітай.


— На выстаўцы будзе прадстаўлена прадукцыя больш як 1600 кампаній з усяго свету. Чым здзівіць і прывабіць кітайскіх імпарцёраў беларускі павільён?

— Наведвальнікі змогуць азнаёміцца з прамысловым, адукацыйным, транспартна-лагістычным, экспартным патэнцыялам нашай краіны. Будуць прэзентаваны апошнія навукова-тэхнічныя і інавацыйныя распрацоўкі, унікальныя турыстычныя магчымасці Беларусі. Плануецца таксама дэгустацыя харчовых тавараў.

Дызайн беларускага стэнда высока ацанілі кітайскія калегі ў рамках экспертнай сустрэчы, якая адбылася 11 ліпеня ў пасольстве Кітая ў Беларусі. Акрамя традыцыйнага лагатыпа Made іn Belarus, пры распрацоўцы дызайну выкарыстоўваўся беларускі сімвал — кветка васілька, форма якой уяўляе сабой васьміканцовую зорку — сімвал сонца — і з'яўляецца элементам беларускага арнаменту. Гэты культурны код фарміруе нашу адметную рысу сярод мноства іншых народаў. Яшчэ трэба вызначыцца са слоганам, які адлюстроўвае дружалюбныя адносіны Беларусі і Кітая.

— Для беларускіх прадпрыемстваў адвядуць каля 500 кв. м выставачных плошчаў. Колькі кампаній ужо заявілі аб удзеле?

— У камерцыйным блоку выстаўкі будуць прадстаўлены амаль усе сферы беларускай эканомікі. Больш за 70 прадпрыемстваў экспануюць свае тавары і паслугі ў шасці павільёнах выстаўкі па наступных раздзелах: аўтамабілебудаванне, спажывецкія тавары, інтэлектуальнае і высокатэхналагічнае абсталяванне, гандаль паслугамі, медыцынскае абсталяванне, сельскагаспадарчая і харчовая прадукцыя. Апошні павільён з'яўляецца найбольш запатрабаваным, сваю прадукцыю ў ім прадставяць каля 40 беларускіх прадпрыемстваў мяса-малочнай галіны.

На ўдзел у выстаўцы прадугледжаны пэўныя затраты, але хіба можна ацаніць грашамі магчымасць заключэння выгадных кантрактаў, пачатку шматгадовага супрацоўніцтва? На «Імпарт Экспа» будуць прысутнічаць буйнейшыя імпарцёры з розных правінцый Кітая. Акрамя таго, нацыянальная экспазіцыя адлюстроўвае імідж краіны, яе эканамічны патэнцыял.

— У якой беларускай прадукцыі, на ваш погляд, найбольш зацікаўлены Кітай?

— Набіраюць папулярнасць беларуская прадукцыя з ялавічыны, малочныя прадукты, натуральны мёд. Акрамя таго, з'яўляецца мэтазгодным стварэнне на тэрыторыі Кітая сумесных вытворчасцей па зборцы сельскагаспадарчай тэхнікі, якая адпавядае спецыфіцы і патрэбам гэтага рынку. У цэлым яго спажывецкая здольнасць вышэйшая за вытворчую, таму высокім попытам карыстаецца якасная і канкурэнтаздольная прадукцыя з-за мяжы.

Тавараабарот Беларусі і Кітая ў студзені-красавіку склаў $1,09 млрд. Пры гэтым беларускі экспарт у параўнанні з аналагічным перыядам мінулага года павялічыўся на 37,9 працэнта да $138 млн. Сярод экспартных пазіцый можна выдзеліць калійныя ўгнаенні ($100,9 млн), поліаміды ($13,8 млн), лён ($3,6 млн), малочную прадукцыю ($2,9 млн). У сваю чаргу Кітай паставіў тавараў на $949,8 млн. У асноўным гэта апаратура сувязі, камп'ютарная тэхніка, часткі і прылады для аўтамабіляў і трактароў.

Урадам пастаўлена задача дасягнуць да 2020 года ўзроўню экспарту ў Кітай у суме не менш як $1,5 млрд. Без адпаведнай дыверсіфікацыі экспарту будзе вельмі цяжка дасягнуць такога выніку.

— Беларускі кантактны офіс для падтрымкі экспарту арганізаваны
ў кітайскім горадзе Цындаа. Якія чаканні вы звязваеце з яго работай?

— Хачу падкрэсліць, што магчымасць адкрыць сваё прадстаўніцтва ў гэтым кантактным офісе на вельмі выгадных, ільготных умовах ёсць у любога беларускага прадпрыемства, якое атрымала рэкамендацыі Нацыянальнага цэнтра маркетынгу. У прыватнасці, бясплатна прапануецца дапамога ў арганізацыі праз офіс аптовага гандлю беларускімі таварамі, а таксама арэнда складскіх памяшканняў і плошчаў для дэманстрацыі ўзораў тавараў. Беларускі кантактны офіс размешчаны ў інавацыйным цэнтры супрацоўніцтва з краінамі Пояса і Шляху (BRCІC). Тут ужо адкрыты нацыянальныя офісы пасольстваў краін Азіі і Афрыкі. Беларускі офіс толькі пачынае сваю работу. Чакаецца, што ён будзе садзейнічаць інтэнсіфікацыі беларуска-кітайскага супрацоўніцтва ў сферах гандлю, фінансаў, культуры, спорту, турызму, адукацыі, а таксама дасць магчымасць павялічыць экспарт беларускіх прадпрыемстваў у Кітай.

— Ці плануецца стварэнне такіх структур у іншых краінах?

— Спачатку паглядзім, як будзе рэалізаваны кітайскі праект, наколькі запатрабаваным ён будзе сярод беларускіх прадпрыемстваў-экспарцёраў.

— Як яшчэ Нацыянальны цэнтр маркетынгу дапамагае беларускім экспарцёрам пры выхадзе на кітайскі рынак?

— Акрамя арганізацыі выставачных мерапрыемстваў за мяжой, у тым ліку ў Кітаі, мы праводзім маркетынгавыя даследаванні, займаемся пошукам імпарцёраў, дылераў і дзелавых партнёраў за мяжой. У нашай кампетэнцыі таксама арганізацыя і правядзенне сустрэч і перагавораў у фармаце В2В, міжнародных форумаў, анлайн-відэаканферэнцый з удзелам замежных экспертаў і дыпламатаў пасольстваў Беларусі за мяжой.

Акрамя таго, цэнтр выступае аператарам партала Export.by, які з'яўляецца асноўным інструментам дэманстрацыі экспартных магчымасцей беларускіх прадпрыемстваў і імправізаванай вітрынай беларускіх тавараў, якія можна пры дапамозе партала ўбачыць у любой краіне свету. Яны сапраўды канкурэнтаздольныя па многіх пазіцыях, прадпрыемствам важна ўмець заявіць пра сябе, у тым ліку на маштабных выстаўках. Наперадзе ўдзел у важнейшым праекце, чакаем заключэння шматлікіх кантрактаў.

Загаловак у газеце: Васількі ў Шанхаі

Выбар рэдакцыі

Грамадства

Як выхаваць даследчыка за школьнай партай?

Як выхаваць даследчыка за школьнай партай?

Чаму ўсе краіны, якія развіваюць інавацыйную эканоміку, робяць сёння стаўку на STЕM? 

Грамадства

Ці набудуць у гаспадароў старыя хаты?

Ці набудуць у гаспадароў старыя хаты?

Адэльскі сельскі савет, што ў Гродзенскім раёне, можна назваць брамай у Еўрасаюз.

Калейдаскоп

Вясёлыя гісторыі нашых чытачоў

Вясёлыя гісторыі нашых чытачоў

Пра дастаўку шафы, пасажыра вярхом на памідоры і канцэрт Віктара Вуячыча.